Європейські бази даних - в допомогу українському експортеру

«Електронні ресурси, регулювання та вимоги до експорту в ЄС» - під такою назвою в Центрі інформаційної підтримки бізнесу в Дніпрі, що заснований при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу, відбувся корисний практичний тренінг для потенційних і діючих експортерів.

Експортних менеджерів, представників малого та середнього бізнесу забезпечили потужним інструментарієм, який допоможе їм з пошуком і аналізом корисної інформації, що стосується законодавчих норм, вимог, маркування і стандартів в зоні ЄС та інших країнах. А також навчили працювати з різними базами даних - від бази нотифікованих органів NANDO до даних інтелектуальної власності та митних служб ЄС.
Читати далі

 

Відправна точка ощадливого виробництва - цінність для споживача

Так трактує вікіпедія концепцію ощадливого виробництва Lean production. А в перекладі з англійської мови Lean — пісний, стрункий, без жиру. Саме працювати «без жиру» і є основною метою концепції ощадливого виробництва, яка націлена позбутися всіх видів втрат і домогтися максимальної ефективності використання ресурсів шляхом поступального й безперервного вдосконалення всіх бізнес-процесів організації, спрямованих на підвищення задоволеності споживачів.

Навчити регіональні виробничі команди заощаджувати ресурси, час та ефективно працювати Дніпропетровська торгово-промислова палата у співпраці з компанією Smart People в рамках роботи центрів інформаційної підтримки бізнесу, які засновані при зазначених організаціях за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу, організували перший модуль навчальної програми «Виробництво без втрат» у Дніпрі. Другий модуль відбудеться у кінці листопада – на початку грудня у Львові.

Читати далі

 

Перша регіональна Агроконференція AgroDay Dnipro

Аграрії Дніпропетровщини все активніше освоюють зарубіжні ринки. Сьогодні до 9% загального експорту сільгосппродукції припадає саме на наш регіон. Труднощі, з якими стикаються на шляху до зарубіжного споживача, а також існуючі нині можливості підтримки аграріїв обговорили під час першої регіональної агроконференції AgroDay Dnipro, організованої Центром інформаційної підтримки бізнесу, заснованим при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.

«Захід, який ми проводимо, підтримують не лише наші партнери з ЄБРР та Європейського Союзу. Сьогодні ми відчуваємо дієву підтримку з боку обласної влади, Торгово-промислової палати України, Асоціації фермерів та приватних землевласників, ОТГ та райдержадміністрацій, донорів та партнерських проектів» - говорить президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Віталій Жмуренко. - «Адже майже 200 представників як великого агробізнесу, так і дрібних фермерських господарств завітали сьогодні на нашу зустріч, аби з перших вуст дізнатися про тонкощі експортно-імпортних процедур та програм фінансової підтримки сільгоспвиробників».

Читати далі

 

Going Digital: Інтернет-маркетинг для жінок в бізнесі

Нині досить складно уявити шлях просування бренду, товару або послуги, які не використовують такий потужний канал, як Інтернет. Які основні принципи Digital-комунікацій, як виміряти рівень впізнаваності свого бренду і перетворити точкові кроки в інтернет-рекламі в струнку стратегію, яка підходить для конкретного напряму діяльності та цільової аудиторії, - представники МСБ регіону розбиралися під час тренінгу «Going Digital», що відбувся в Дніпрі в рамках циклу тренінгів ЄБРР «Жінки в бізнесі».

Читати далі

 

Якісний бізнес-план зацікавить інвестора

Як презентувати свій проект, аби зацікавити потенційного інвестора? Як заставити його повірити у вашу ідею та вкласти інвестиції для втілення її в життя? Про це йшлося під час дводенного тренінгу «Підготовка бізнес-плану  з метою залучення інвестицій».

Заявити про себе

Захід організований Центром підтримки бізнесу, заснованим при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті (ДТПП) за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Тренінг зацікавив представників малого та середнього бізнесу Дніпра, підприємців, які бажають ефективно розвивати свій бізнес, отримати нові знання з підготовки якісного бізнес-плану.

Ні для кого не секрет, що сьогодні досить складно розвинути певний проект без відповідних капіталовкладень, і от саме в таких випадках приходять на допомогу інвестиції. Інвестиційні проекти – це своєрідний гарант значного збільшення конкурентоспроможності підприємства та його кінцевої ринкової цінності.

За словами віце-президента Дніпропетровської торгово-промислової палати Сергія Кучерявенка, Палата працює з підприємствами та організаціями, які зацікавлені у розвитку економіки регіону і які прагнуть вийти на міжнародний рівень. Тож саме таким компаніям дуже важливо вміти грамотно представити свій проект у вигідному світлі, заявити про себе. Адже якщо компанія здатна спланувати певний сценарій свого розвитку, то і інвестор їй повірить.

Чим важливий і як скласти?

Написання бізнес-плану – справа непроста і тренінг, проведений у Дніпропетровській торгово-промисловій палаті, мав на меті детально роз’яснити учасникам навчання, з чого почати і на що звернути увагу в першу чергу.

Зокрема тренер Вікторія Апалькова (керуючий партнер, співвласник компанії BFC) познайомила слухачів із сутністю та структурою бізнес-плану, основними методиками його складання, розділами та методами їх написання, а також на цікавих прикладах продемонструвала, яким чином можна оформити та вигідно представити свою бізнес ідею.

На її переконання, насамперед дуже важливим є тверезе оцінювання власних ресурсів, потреб ринку і прогнозованого попиту саме на вашу пропозицію. За словами Вікторії, основою бізнес-плану є програма діяльності компанії, всі скрупульозні дані про пропонований нею продукт, тонкощі його виробництва, вивчення передбачуваного ринку збуту, можлива конкуренція, оцінка необхідних витрат і планованого прибутку.

Загалом протягом усього навчання Вікторія Апалькова мотивувала учасників до розробки та впровадження бізнес-плану та доводила необхідність та важливість даної роботи.

«Якісний та грамотний бізнес-план – це план, який реалізований на 80%», – зазначила тренер.

 

Шлях до європейського споживача: тонкощі експорту від профільних фахівців

У Дніпрі за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу Центр підтримки бізнесу м. Дніпро, заснований при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті, провів щорічну Експортну конференцію Annual Dnipro Export Conference 2018.

Досвідчені експерти, представники профільних міністерств та відомств допомогли розібратися з тенденціями та складнощами, з якими має справу український виробник при виході на зарубіжні ринки. Окремо йшлося про шляхи подолання бар'єрів для вітчизняного виробника та інструменти, які роблять цей процес більш прозорим і ефективним.

 «З огляду на інтереси і потреби з боку підприємців регіону, при нашій торгово-промисловій палаті був створений Центр підтримки експорту, робота якого спрямована на навчання та консультації з питань експорту товарів до країн ЄС, а також пошук партнерів-інвесторів та інноваційних технологій в країнах-учасницях європейської мережі підприємств Enterprises Europe Network. Цього року акцент нашої конференції зробили на висвітленні саме технічних аспектів експорту продукції. Я впевнений, що учасники цієї унікальної комунікаційної платформи зможуть надалі успішно використовувати отриману інформацію на благо розвитку власного бізнесу і нашого регіону в цілому», - зазначив президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Віталій Жмуренко.

СТРАТЕГІЯ НА ПЕРСПЕКТИВУ

Про перспективи розвитку міжнародної торгівлі та її основні напрямки розповіла радник першого віце-прем'єр-міністра - Міністра економрозвитку і торгівлі України з питань Національної експортної стратегії Олеся Залуська. За її словами, в даний момент на рівні міністерства розробляється глобальний документ - Експортна стратегія України. Це дорожня карта на 5 років, в якій вперше систематизовано все, що стосується міжнародної торгівлі: її стан, бар'єри та ринки.

«Основним завданням, яке ставимо перед собою, це, власне, перехід від сировинного експорту до експорту з доданою вартістю - інноваційної та наукоємкої продукції. У минулому році міністерством затверджений перший етап цього документа. Наразі тривають консультації за перспективними секторами. Це розробка дорожніх карт, з формуванням проблем, з якою стикаються підприємства, і рішень щодо їх подолання. Ми закликаємо бізнес, галузеві асоціації, які добре знають ситуацію в своєму секторі і можуть допомогти в розробці дійсно ефективної стратегії, брати активну участь в консультаціях», - підкреслила Олеся Залуська.

МЕТРОЛОГІЯ І СВІТОВІ СТАНДАРТИ

Про впровадження Європейської системи оцінки відповідності та технічні регламенти, які сьогодні імплементуються в Україні, розповів директор Департаменту технічного регулювання Мінекономрозвитку Леонід Віткін. Він високо оцінив рівень просування України в даному напрямку:

«На даний момент вже прийнято 13 тисяч (64%) міжнародних та європейських стандартів як національні\, що багато в чому сприяло розширенню експорту української продукції. За 4 місяці 2018 року цей показник збільшився більш ніж на 40% і на сьогоднішній день досяг 6,6 млрд. Євро. До кінця ж 2021-го року планується вийти на рівень гармонізації стандартів 80% - це, взагалі то, рівень країн Євросоюзу», - зазначив Леонід Віткін.

Корисними напрацюваннями з підприємцями також поділилися досвідчені експерти-практики, які висвітлили важливі питання сертифікації, маркування, вибору оптимальної моделі оподаткування при створенні зарубіжних юрисдикцій, оформленні ЗЕД документів для експорту продукції тощо.

 

Масштабування і франчайзинг: від вуличної торгівлі – до розвиненої мережі

Як створити франчайзингову мережу і відкрити шлях до збільшення точок продажу? У чому успіх мережі Макдональдс, 7-Eleven і Subway? Як структурувати бізнес-процеси, уникаючи підводних каменів, і успішно масштабувати налагоджену справу? На всі ці питання шукали відповіді як початківці, так і досвідчені підприємці під час дводенного тренінгу «Від одного до мережі з 60000 точок», який відбувся у Дніпрі.

Оптимізувати чи масштабувати?

Захід був ініційований Центром інформаційної підтримки бізнесу, заснованим при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Тема тренінгу актуальна, адже багато підприємців, подолавши етап становлення власного бізнесу, замислюються про подальший розвиток.

«Я займаюся ресторанним бізнесом. У Запоріжжі у мене ресторан грузинської кухні. І зараз я планую розвивати його за схемою франчайзингу. Однак, поки не розумію як реалізувати це на практиці і зробити так, аби проект був успішний. Тому цей тренінг дуже доречний і для мене надзвичайно корисний», - говорить один із учасників Олександр.

Участь у тренінгу взяли представники МСБ Дніпра, Одеси, Запоріжжя та Закарпаття, серед яких власники компаній з розвиненою мережею філій і торгових точок, так і власники доволі скромного, але цілком успішного бізнесу вуличної їжі. Під керівництвом досвідчених експертів в сфері франчайзингу - керуючих партнерів компанії Franchising Full Cycle - Олександра Алєксєєнка та Олександра Лук'янова  підприємці вивчали види і способи масштабування, дізнавалися  як правильно оптимізувати свій бізнес, знайомилися з трендами франчайзингу-2018 на українському і світовому ринках. А також працювали в групах, опановуючи  тонкощі систематизації і грамотного масштабування бізнес-процесів, оцінюючи ризики і переваги різних його моделей на прикладі власних компаній.

Дорожня карта

Спікери зазначають, що особливістю даного тренінгу є можливість не лише ознайомити слухачів з теоретичними питаннями розвитку франчайзингового бізнесу, а й надати їм дієві практичні поради.

 «Наш досвід показує, що приблизно 25% зусиль займає розробка франшизи, ще 25% - її продаж. А решта 50% займає розвиток франчайзингової мережі. Це досить складний процес з масою підводних каменів, але з величезним полем для розвитку. В рамках курсу ми не просто даємо теоретичні знання, а й ділимося з учасниками лайфхаками, практичними порадами, як перетворити свій бізнес на мережу, зробити його міжнародним і більш конкурентоспроможним. По суті, ми даємо підприємцям дорожню карту щодо розвитку власного бізнесу, і це дозволить їм вже через три місяці анонсувати про початок продажів франшизи», - впевнений Олександр Алєксєєнко.

Подібні освітньо-практичні заходи для МСБ - регулярна практика Центру інформаційної підтримки бізнесу. Зокрема, 30 серпня планується проведення щорічної Експортної конференції. А вже 4-5 вересня відбудеться дводенний тренінг, присвячений написанню бізнес-планів для залучення інвестицій.

 

Секрети конкурентної переваги для бізнесу

Нові бізнес-стратегії, корисні поради та знайомства – незмінні складові роботи Центру підтримки бізнесу м. Дніпро, який вкотре ініціював тренінг для представників малого та середнього бізнесу, аби відкрити секрети конкурентних переваг.

Нові інструменти для МСБ

Заснований при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР, Центр підтримки бізнесу поєднав найкращі традиції бізнесу регіону та досвід провідних європейських експертів в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.

«Сьогодні завдяки цій ініціативі ми маємо можливість запросити найкращих українських та зарубіжних спікерів», – зазначила перший віце-президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Ніна Алехнович, вітаючи учасників тренінгу.

Цього разу, завдяки тренінгу «Технологія створення вирішальної конкурентної переваги (ВКП)», понад 30 підприємців регіону отримали можливість не лише опанувати базові принципи технології ВКП, а й познайомитися з готовими кейсами ВКП різних типів бізнесу та простежити їх створення за допомогою Теорії Обмежень.

«У Європі основний валовий продукт створюють до 80% представників малого і середнього бізнесу. У нас його роблять великі підприємства. Ми хочемо навчити наших МСБ просувати свою справу за допомогою маркетингу, робити якісний продукт, створювати нові позиції, збільшити продажі і відкривати для себе нові ринки не тільки в Україні, а й за кордоном», – зазначив віце-президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Сергій Кучерявенко.

Теорія обмежень

«Ключова ідея створення конкурентної переваги полягає у тому, що весь маркетинг компанії повинен бути спрямований на те, аби збільшувати цінність в очах споживача. Тож сьогодні ми детально, крок за кроком, розкриємо секрети конкурентної переваги, аби ви змогли опанувати ці сучасні технології та застосувати їх на власному бізнесі», - зазначає спікер тренінгу, генеральний директор консалтингової компанії Apple Consulting Юлія Плієва.

Лектор ознайомила слухачів з методологією Теорії Обмежень – специфічним підходом до управління бізнесом. Суть його в тому, що принципи точних наук можна застосовувати в будь-якій галузі, зокрема завдяки Теорії можна віднайти рішення для ритейлу, маркетингу, дистрибуції та будь-якого іншого виду діяльності.

Для учасників інформація була новою, викликала безліч питань, на які вони отримали відповіді.

«Дуже цікаво було дізнатися нову інформацію, а також познайомитися з іншими учасниками. Конкуренція сьогодні – одна з основних, найважливіших складових бізнесу. Якщо ти не конкурентоздатний – твоя справа не буде успішною. Я багато почула і тепер намагатимуся застосовувати ці знання на практиці», – зазначила учасниця тренінгу, підприємець Катерина.

Центр підтримки бізнесу проводить подібні освітньо-практичні заходи регулярно. Зокрема вже найближчим часом тут планується дводенний тренінг з розвитку франчайзингового бізнесу та щорічна Експортна конференція. Тож не втрачайте унікальні можливості та слідкуйте за нашими анонсами.

 

У Дніпрі пройшов HR Форум

Успішна HR-стратегія за 8 годин

Нові знання, ідеї, корисні знайомства – все це об’єднав Дніпровський  HR Форум, який залучив кращих експертів України в сфері HR, аби поділитися з колегами безцінним досвідом в одному з найбільш значущих чинників розвитку компаній – людському капіталі.

Організатором заходу вкотре виступив Центр підтримки бізнесу, заснований при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Bisiness Європейського Союзу.

Нові знання та досвід

«Співробітники – це найважливіший ресурс будь-якого підприємства, без них воно не може розвиватися і рухатися вперед. Нам завжди потрібні люди, які зможуть реалізувати ідеї. Щоб колектив працював максимально ефективно, щоб була правильна мотивація необхідні фахівці, які зможуть це все налагодити і налаштувати. Це чудовий захід з шикарними тренерами, які можуть розповісти дуже цікаві речі і поділитися своїм досвідом», – зазначила перший віце-президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Ніна Алехнович.

Форум був присвячений HR-стратегіям, розвитку, мотивації та рішенням можливих проблем щодо пошуку, відбору і роботи з персоналом. Секрети успішних кейсів презентували експерти Noosphere Engineering School, АЛЛО, кадрового порталу HeadHunter, ДТЕК, S.I.Group, проекту «ІнКУБатор», Comfy, мережі ресторанів Confetti, ПриватБанку, МОРЕ ПИВА, а також представники влади та ВНЗ регіону.

Вікно можливостей

«Для того, щоб бізнес працював як годинник і приносив дохід необхідно не тільки платити зарплату працівникам, а й створити в колективі атмосферу, дати співробітнику можливість кар'єрного росту, правильно його мотивувати. Найкраще з цим справляються HR-менеджери, але не кожне підприємство, особливо середній і малий бізнес, може дозволити собі такого фахівця. Цей Форум для них – прекрасна можливість послухати про те, як працювати з людьми, щоб була максимальна віддача і працівник при цьому отримував задоволення від роботи», – зазначив віце-президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Сергій Кучерявенко.

Організатори подарували учасникам унікальну можливість – взяти участь у практичному майстер-класі від спеціально запрошеного міжнародного HR-експерта Франкфуртської школи фінансів та економіки, практика з багаторічним досвідом управління персоналом Ути Бюлер.

Корисні знайомства

«Я прийшла з кількох причин. Перше – це участь в галузевому заході, де зібралися професіонали міста. Друге – тут цікаві спікери, які піднімають важливі теми. Ну, і звичайно, це люди, з якими можна познайомитися і корисно, і приємно в майбутньому провести час», – каже учасниця Олександра Хорсун.

Немає жодних сумнівів, що подібні заходи мають стати дороговказами, куди рухатися представникам малого та середнього бізнесу. Дякуючи програмам ЄС та Центру підтримки бізнесу, підприємці регіону отримують більше можливостей повноцінно інтегруватися в європейську економіку.    

 

Місцевим МСБ видали ключі до фінансового управління

Для створення успішного бізнесу необхідно мати не лише гарну ідею або великий талант. Найбільш успішні підприємства постійно вдосконалюються і розвиваються. У Центрі підтримки бізнесу м. Дніпро, створеному при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу, відбувся тренінг з розвитку підприємницьких навичок в рамках ініціативи «Жінки в бізнесі».

При неефективному управлінні, фінанси з рушійної сили перетворюються в обмежувач для розвитку бізнесу. У Дніпрі слухачів семінару навчали вибудовувати систему фінансового менеджменту таким чином, аби фінанси завжди були для власника компанії основним помічником і ніколи не ставали проблемою.

«Поняття нематеріальної мотивації підмочили ще в 90-і роки, коли люди працювали за значки і грамоти, а не за гроші. Тому сьогодні покоління 30-40-річних співробітників-управлінців складно стимулювати подібними методами. Керівникам також потрібно розуміти, що не завжди треба менше витрачати - можна почати більше заробляти», - впевнений один із спікерів - партнер, директор проектного офісу, бізнес-тренер Консалтингової групи «Здесь і сєйчас» Єгор Єгорушкін.

Чотириденний тренінг, який стартував в квітні і з перервою продовжився в травні, відкрив для дніпропетровських слухачів питання в сфері фінансів: як з фінансової звітності зрозуміти, що насправді відбувається з вашим бізнесом; що робити, аби прибуток зростав; як виявляти ризики і чи можна з ними щось зробити; як вибудувати систему фінансового менеджменту і обрати джерело фінансування. А також, які ключові навички необхідні для переговорів з банками, венчурними компаніями і бізнес-ангелами.

 «Ви думаєте, що фінанси - це складно і нудно? За допомогою пропонованої методології навчання ви не просто зможете побачити результати прийнятих вами рішень, але і навчитеся оцінювати і прогнозувати їх самостійно, а також зможете дізнатися ціну своїх помилок, поки вони відбуваються ще в навчальному класі, а не у вашому кабінеті», - прокоментував тренер-консультант Консалтингової групи «Здесь і сєйчас», експерт Російської Школи Управління Кирило Лінник.

Курс складається з двох навчальних модулів, по два дні кожний, з перервою між ними. За словами експертів, це дає учасникам час для застосування на практиці знань, отриманих під час першої сесії, і підготувати питання до другої. Відповідно, учасникам не доводиться залишати свій бізнес надовго. Курс заснований на кращих міжнародних практиках, перекладених на вітчизняну специфіку, і глибоких експертних знаннях, включає в себе практичні вправи та реальні приклади. А неповторне почуття гумору тренерів, непрості логічні завдання і загадки зробили навчання ще яскравішим.

Дарина Сухоніс 

 

Новий старт – нові можливості для МСБ регіону

Світ дивовижний та сповнений можливостей. А ті з них, що цікаві підприємцям регіону, Центр підтримки бізнесу м. Дніпро окремо об’єднав на довгоочікуваному чотириденному тренінгу «Ключі до фінансового менеджменту», перший модуль якого стартував 24-25 квітня в Дніпропетровській торгово-промисловій палаті.

Вже не вперше, за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи Європейського союзу EU4Business, Центр підтримки бізнесу м. Дніпро, заснований при Дніпропетровській ТПП зібрав зацікавлених учасників в розвитку підприємницьких навичок.

Тренінг проводять два досвідчених тренера з Білорусії – Єгор Єгорушкін та Кирило Ліннік, які спеціалізуються на навчанні управлінню фінансами власників компаній і «нефінансових» керівників.

Другий модуль тренінгу відбудеться 17-18 травня. Тож для тих, хто не встиг зареєструватися на перший модуль, є чудова можливість наздогнати своїх колег!

Детальніше про тренінг: #mce_temp_url# 

 

У Дніпрі відкривали горизонти для малого і середнього бізнесу

Центр підтримки бізнесу м. Дніпро, заснований при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті, відрив для представників малого та середнього бізнесу європейські програми – HORIZON 2020, COSME, Enterprise Europe Network.

«Програми різні, їх багато, але на варто боятися подавати заявки. Нехай вас не лякає відмова. Адже завдяки програмі ви разом з консультантом зможете розробити стратегію, проробити автоматизацію, організувати розвиток, розглянути питання енергоефективності. Інвестуйте, перш за все, в одну з програм час і терпіння!», – підкреслила аналітик (Консультації для малого бізнесу, Група з фінансування та розвитку МСБ, ЄБРР) Людмила Войналович.

Горизонти безмежні

Програма HORIZON 2020 діятиме в Україні ще два роки. Вона є успішною в досягненні поставлених цілей: стимулювання передової науки, підтримка  лідерства в промисловості та боротьбі з викликами, що постають перед нашим суспільством. Це рамкова програма з наукових досліджень та інновацій Європейського Союзу, розпочата у 2014 році.

«Перш за все програма HORIZON 2020 забезпечує політичний діалог між ЄС та Україною. Знання, аудит, консультування і багато інших видів роботи. Для участі у програмі необхідно задовольнити мінімальні умови: у проекті повинно брати участь не менше трьох юридичних осіб (будь-яка юридична особа, заснована в країні ЄС або асоційованій країні); кожна з таких трьох юридичних осіб має бути заснована в трьох окремих країнах ЄС або асоційованій країні; усі три юридичні особи мають бути незалежними одна від одної», – зазначила заступник начальника управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції, начальник відділу міжнародного науково-технічного співробітництва, національний координатор національних контактних пунктів H2020 Стелла Шаповал.

У Дніпрі програми співпраці з ЄС викликали жвавий інтерес, адже актуальні вони для багатьох – від малого та середнього бізнесу до представників науки. Наприклад, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» вже не перший рік активно співпрацює у рамках партнерства з програмою HORIZON 2020 у сфері досліджень і розробок. В Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара проходять інформаційні дні, присвячені програмі «Горизонт 2020», яку проводить Національний контактний пункт Програми при університеті.       

Керівник контактного пункту ДНУ Сергій Алексєєнко відзначив, що Україна, як асоційований учасник програми Н2020, може впливати на визначення тематики досліджень та брати участь у роботі дорадчих груп і програмних комітетів Єврокомісії. Загалом, Програма є інноваційним інструментом для забезпечення розумного, сталого і всебічного європейського розвитку.   

 «Програма зосереджує основне фінансування на трьох пріоритетних напрямках: передова наука, лідерство у промисловості, суспільні виклики. Ці пріоритети відповідають пріоритетам, визначеним в програмі «Європа 2020» та Інноваційним Союзом. Робочі програми Горизонт 2020 розраховані на два роки, тобто усі конкурси, які будуть відкриватися протягом цього часу, вже відомі наперед. Відкриті конкурси знаходяться на Порталі для учасників у розділі Funding opportunities – Calls H2020. Сторінка кожного конкурсу містить інформацію щодо правил подачі проектної пропозиції, робочої програми, характеристики і кількості учасників (якщо необхідно) та кнопку електронної подачі проектної пропозиції», – підкреслила представник центру зі співробітництва з ЄС у сфері науки та технологій. НКП Горизонт 2020 Олена Коваль.

Сучасні європейські програми фінансування також відкривають шалені можливості для стартапів. Секретами аплікації на програму, порадами та практичними кейсами поділився проектний менеджер міжнародної компанії CIVITTA, експерт з залучення фінансування для українських інноваційних компаній за допомогою Horizon 2020 Юрій-Володимир Блавт:

«Загалом, у межах програми Горизонт 2020 на Інструмент МСБ виділено 3 млрд. євро. Цей інструмент відрізняється від інших конкурсів програми тим, що в ньому можна брати участь самостійно. Коли немає необхідності створювати консорціум, займатися пошуками європейських партнерів, це значно спрощує процес подачі заявки», – пояснив  він.

 Переваги програми COSME

Координатор консорціуму Enterprise Europe Network в Україні Олена Фесенко розповіла про програму Європейського Союзу, націлену на євроінтеграцію та підтримку конкурентоспроможності малих і середніх підприємств, а також на розвиток міжнародної торгівлі – Competitivness of Enterprises and Small and Medium-sized Enterprises (COSME), що запроваджена ЄС на період з 2015 по 2020 роки.

Знайомство з програмою COSME продовжив головний спеціаліст Департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики Мінекономрозвитку і торгівлі України Андрій Ремізов:

«Немає жодних сумнівів, що подібні заходи мають стати дороговказами, куди рухатися представникам малого та середнього бізнесу. Дякуючи програмам ЄС, українські підприємці отримують більше можливостей повноцінно інтегруватися в європейську економіку. З своєї сторони, Міністерство може запропонувати майданчик для діалогу максимальної кількості зацікавлених осіб з приводу з’ясувати, що відбувається в Україні з підприємництвом та спрямувати їх на пряму співпрацю з ЄС в рамках таких проектів як  COSME».     

Дніпровські слухачі обговорили інструмент для малого та середнього бізнесу, критерії нагородження (як розглядаються пропозиції, очікування від оцінювачів: що варто робити і що ні) зі старшим експертом у оцінювані інструментів МСБ, META Group Alessia Melasecche Germini. А під час практичної частини зустрічі розглянули анотований шаблон пропозиції інструментів малого та середнього бізнесу, приклади пропозиції переможців та правильні механізми складання бізнес-плану. І звичайно заслухали українські Success Stories тих, хто не побоявся і ризикнув зануритись у новий бізнес-горизонт.

Дарина Сухоніс

 

Георгій Монахов: «Імідж – це не те, що ми про себе думаємо, а те, як ми виглядаємо в очах інших»

У Дніпрі відбувся унікальний і незвичний тренінг «Міжнародні стандарти ділових комунікацій». Центр підтримки бізнесу міста Дніпро, оснований на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу, відкрив для представників МСБ регіону двері у світ етикету, протоколу та іміджу.

«Ділові відносини в нашій країні мають великі прогалини у сфері етикету. І це дуже помітно на тлі взаємодії з іноземними партнерами. У Європі нас називають «категоричними до хамства». І це те, що ми повинні позбутися. Забути фразу «Вас турбує», вибачатися, починаючи розмову. «Гідна привітність» – це те, що повинно бути в основі вашого ділового іміджу», - впевнений спікер Георгій Монахов - фрілансер, викладач, експерт з ділового іміджу, етикету і протоколу.

Особливий інтерес до цієї події у ділових жінок Дніпра.

«Етикет важливий для всіх, але жінки більше готові до трансформацій. Також для жінок особливо важливо вміти себе правильно подати – від зовнішнього вигляду до мистецтва влучно і лаконічно донести свою думку. Тут ви дізнаєтесь те, чому не вчили в університетах», - зазначила перший віце-президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Ніна Алехнович.

Під час тренінгу, у властивій йому іронічній манері, Георгій Монахов розповів про те, як завоювати прихильність ділових партнерів та сприяти підвищенню клієнторієнтованості, як будувати спілкування телефоном чи при особистій зустрічі, як користуватися діловими атрибутами (візитівки чи ділові подарунки), як облаштувати робочий простір і яким повинен бути дрес-код в залежності від сфери діяльності, а також які аксесуари недоречні і чи обов’язковим є рукостискання.

«Цінується не лише результат, але і зусилля. Мову зовнішності може опанувати кожен, адже, зрештою, в житті ми завжди граємо дві ролі: гість або хазяїн. І в залежності від цього маємо певні формули спілкування, які містять протокольні правила, які прості, але дуже важливі для кожного», - зазначив Георгій Монахов.

Яскравий, цікавий тренінг з блискучою іронією та жартами запам’ятається учасникам надовго. І врешті кожен з присутніх зрозумів, що варто завжди прагнути, як підкреслив Георгій Монахов, бути belgravian (від англ. - людина, що належить до аристократичного світу, інтелектуальна та вихована) і викорінити в собі звички beerage (від.англ – «завсідники пивоварень», невиховані та хамовиті люди).

Дарина Сухоніс

 

Бізнес-діагностика для консалтингу

В рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу Центр підтримки бізнесу у Дніпрі, оснований на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати за підтримки ЄБРР, організував триденний тренінг «Бізнес-діагностика для консалтингу», в якому взяли участь представники консалтингових компаній та індивідуальні консультанти.

Бачити та аналізувати

Із заглибленням економічної кризи в Україні активність деяких західних фірм або вщухає, або заморожується в надії на поліпшення кон’юнктури. В авангарді завоювання ринку України стоять консалтингові фірми Заходу, що активно підтримуються урядовими та міжурядовими структурами. Вони надають конкретну фінансову і технологічну допомогу перспективним підприємствам і галузям економіки.

Консалтинг – це процес консультування керівників, управлінців з широкого кола питань у сфері фінансової, комерційної, юридичної, технологічної, технічної, експертної діяльності, що надається зовнішніми консультантами, для рішень тієї чи іншої проблеми. Мета консалтингу — допомогти системі управління (менеджменту) в досягненні заявлених цілей.

Серія тренінгів «Розвивайте свій консалтинговий бізнес», розроблена Європейським банком реконструкції та розвитку, – це набір навчальних курсів, які передбачають оволодіння найважливішими навичками та ознайомлення з ресурсами і методами для ефективної та результативної консалтингової діяльності, а також для ведення успішного консалтингового бізнесу.

«Тренінг заснований на кращих міжнародних практиках і глибоких експертних знаннях. Є інтерактивним і включає в себе практичні вправи та реальні приклади. Ви навчитесь формувати свої цілі та завдання, аналізувати клієнта, навіть створювати його психологічний портер», – зазначив на початку тренер та провідний фахівець Володимир Чернявський.

Знайти свого консультанта

Під час тренінгу учасників готували до різноманітних ситуацій, які чекатимуть на них під час консультування та роботи з клієнтами. «Зокрема, вкрай важливо, аби консультант вмів правильно «поставити діагноз». Не менш важливою є довіра. Коли клієнт бачить, що консультант відкрито говорить, що тут ми не можемо допомогти або що вам не потрібен зараз цей консалтинг, не потрібно витрачати гроші, це викликає довіру. Друге правило - репутація, яка напрацьовується роками. Вона ніколи не виникає з нуля, репутація консультанта будується дуже довго складно, як і в будь-якому іншому бізнесі, а руйнується дуже швидко. Третє правило - це ті результати і цінність, які ти клієнтові приніс», – зазначив Володимир Чернявський.

Учасники тренінгу навіть спробували себе у своєрідній психологічній грі – за десять хвилин кожна група повинна була створити портрет одного з учасників тренінгу (де народився, яка освіта та вподобання, чи є родина і навіть, яку їжу полюбляє людина). До речі, у всіх трьох групах прогнози вийшли дуже точні, вони вдало описали незнайому людину на 70-80% точно.

За результатами тренінгу учасники отримали і домашнє завдання – створити індивідуальну покрокову модель інструментів та навичок для проведення бізнес-діагностики. І сертифікат після тренінгу буде вручено лише тим слухачам, які успішно виконали це завдання.

Дарина Сухоніс

 

У Дніпрі говорили про особливості експорту українських товарів

У Дніпрі відбулася експортна конференція на тему: «Перспективні ринки збуту продукції українських товаровиробників», яка проводилась в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.  Центр підтримки бізнесу у  Дніпрі, оснований на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати, за підтримки ЄБРР, вже втретє проводить такі зустрічі для вітчизняних підприємців.  

Підтримати малий та середній бізнес

У період з січня по липень 2017 року Україна експортувала товарів на 23,8 млрд. доларів, що на 22% більше, ніж у 2016. Наша країна імпортувала товарів на 26,563 млрд. доларів. Металургія, сільське господарство, машинобудівна та хімічна промисловості дають понад 80% українського експорту. Але особливістю експортоорієнтованих галузей України є їх високий рівень залежності від кон'юнктурних коливань на світових ринках.

«Наразі ми працюємо над планом роботи на 2018 рік. Такі заходи – унікальна можливість для підприємств МСБ регіону, що планують розвивати свою діяльність за рахунок розширення експорту. Адже ваш успіх – це частинка і нашого успіху. Також ми сподіваємось, що у Дніпропетровському регіоні нарешті вирішиться питання стандартизації. Можливо, буде відкрита лабораторія сертифікації, адже зараз наші підприємці змушені звертатися до відповідних інстанцій у Польщі чи Голландії» – зазначив Президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Віталій Жмуренко.

Експортне протверезіння

Європейський ринок готовий зустрічати українські товари саме у сфері малого та середнього бізнесу, адже великі вітчизняні монополісти вже зайняли свою нішу. Перший Секретар Представництва Європейського Союзу в Україні Жослін Гітон підкреслив, що український бізнес повинен бути конкурентоспроможним, оскільки в ЄС є чіткі правила, які забезпечують справедливі умови для всіх. «Мало тільки виробляти товар. Потрібно ще розуміти, куди і як його правильно експортувати, вивчити ринок та його «правила гри». Адаптація до стандартів (а стандарти є ядром торгової частини Угоди про асоціацію) вимагатиме часу. Це вже пережили Польща та Словаччина. Українські компанії будуть успішними, якщо вони зуміють інтегруватися, створять партнерства з тими європейськими компаніями, які планують перенести своє виробництво до інших країн і, зокрема, до України», – зазначив він.

Після коливання курсу долару українські підприємці відчули своєрідне «експортне протверезіння» яке, втім, дало новий поштовх до підкорення ринку Європи чи Азії.

«Європейський банк реконструкції та розвитку має програми, покликані допомогти бізнесу трансформуватись. Трансформація означає відмову від старих радянських підходів в управлінні і використання нових та сучасних практик. Наприклад, консультуючи одеську компанію з виробництва ялинок, ми визначили, що їм потрібно не лише змінити програму стандартизації, але і розширити свій асортимент», - зазначив аналітик ЄБРР Павло Вдович, який займається консультаційною підтримкою підприємств-експортерів.

Експерти впевнені, що потрібно допомогти бізнесу переорієнтувати наш експорт, знайти нові ринки, закріпитися там, забезпечити відповідність українського виробництва вимогам цього ринку. В Україні відбуваються економічні реформи, виходить багато нових нормативних документів. «Торгово-промислова палата виконує роль провідника. Це своєрідний майданчик для обговорення актуальних питань. Ринок став досить складним і більш конфліктним, тому всі проблеми, що виникають у компаній на ринку, потрібно оперативно доводити до бізнесу, щоб він менше страждав. Взагалі, по кожній зоні потрібно вести окрему розмову, розповідаючи про переваги і недоліки, адже скрізь є істотні відмінності. Наприклад, зони вільної торгівлі з Туркменістаном і Узбекистаном передбачають можливості поставки продукції українського походження під преференційні сертифікати України не безпосередньо, а через треті країни, які є покупцями нашої продукції», - зазначив віце-президент Торгово-промислової палати України Сергій Свистіль.

Під час конференції  учасники в режимі діалогу також обговорили питання стратегії та ризиків, можливості та перспективи роботи з Арабським ринком, тренди торгівлі з Туреччиною та можливості співпраці з Канадою.

Дарина Сухоніс

 

Секрети експорту від європейського експерта

У Дніпрі з 6 по 8 вересня усі бажаючі мали нагоду взяти участь в унікальному тренінгу: ірландський фахівець, директор міжнародної консалтингової компанії Strategy Crowd пан Roddy Feely відкрив секрети успішної побудови стратегії. Захід організований Центром підтримки бізнесу м. Дніпро, основаному на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.

Будьте сміливі!

Тренер впевнений, що варто тверезо оцінювати свій бізнес і щороку робити аналіз переваг та недоліків. «В Ірландії 4,6 млрд. населення і експорт – це єдиний шанс для того, аби бізнес став перспективним. В мене великий досвід роботи в промисловості - 24 роки! Я обіймав керівні посади в галузі продажів і маркетингу, операцій, загального керівництва і стратегії розвитку. Я хочу поділитися тими інструментами, які допоможуть українським підприємцям підкорити іноземні ринки», - зазначив він.

Особливість тренінгу в тому, що він проходив у форматі діалогу, адже ірландський фахівець впевнений, що саме спілкування народжує успішні методики та стратегічні плани. Учасники змогли переосмислити мотивацію і стратегію виходу на експортні ринки, почати подорож, розуміючи і діючи, базуючись на важливості адекватного дослідження ринку; вивчили різні маршрути на ринок, вивчили шляхи конкурування на експортних ринках в умовах швидко мінливих міжнародних відносин. Кожен учасник зміг отримати консультацію стосовно можливості експорту у власній компанії, адже семінар відвідали представники різних сфер: від виробників алкоголю до фахівців з гумових човнів.

Домашнє завдання.

Родзинкою тренінгу стало те, що учасники не лише слухали поради ірландського фахівця, але і виконували певні завдання: кожен повинен був тверезо оцінити недоліки та плюси власного бізнесу, проаналізувати причини того, чому потрібно займатися експортом, як правильно обирати ринок і конкурувати.

Торкнулись під час семінару і таких понять, як менталітет та культурологічні особливості. Адже це важлива складова будь-якого плану на експорт. Не менш важливо - мислити стратегічно і забігати вперед щонайменше років на десять. Хто п'ятнадцять років тому міг собі уявити, що телефон стане не лише засобом зв'язку, а й міні комп'ютером, фотоапаратом?

«Інтерактивний курс спеціально розроблений, щоб кинути виклик і запустити експортерів - «новачків» у їхню експортну подорож. Курс також включає в себе 90-хвилин персональних менторингових сесій, щоб допомогти вам і вашій команді з реалізацією ваших стратегій і планів дій зростання експорту». – зазначив Roddy Feely.

Дарина Сухоніс

 

Франшиза – універсальний бізнес-рецепт для МСБ

У Дніпрі всі охочі мали унікальну можливість зануритись у світ франчайзингу. 18 липня відбулася бізнес-конференція під назвою «Франчайзинг – як один із дієвих інструментів розвитку МСБ». Провідні фахівці знайомили присутніх з тонкощами ведення бізнесу за франшизою, а також ризиками та вигодами. Захід організовано Центром підтримки бізнесу у м. Дніпро разом з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.

Україна та її потенціал

Аби дати визначення терміну франшиза у підприємницькій діяльності, необхідно зрозуміти сутність слова франчайзинг. Отже, франчайзинг - це система продажу товарів або послуг, яка полягає у безперервній співпраці двох юридично та фінансово незалежних один від одного підприємств. Власник ліцензії та певного ноу-хау (франчайзер) пропонує франчайзі свою торговельну марку і свій метод ведення підприємства, який сам раніше відпрацював на своєму досвіді. Нова точка створюється франчайзі у рамках мережі самостійно, але за підтримки франчайзера, і вона має відповідати всім нормам та стандартам цілої мережі, що обумовлено у франчайзинговому договорі.

Франшиза, в свою чергу, є сформульованою та чітко окресленою бізнес-пропозицією від компанії-франчайзера, що власне і містить ноу-хау, торговельну марку, мережеві стандарти та норми.

Наразі у нашій країні є дуже потужна база для франчайзингу. «Це зумовлено насамперед тим, що у багатьох містах України з’явились вимушені переселенці – ці люди привезли свій інтелектуальний та матеріальний капітал. А також нові ідеї», - розповів представник Європейського Банку Реконструкції та Розвитку Павло Вдович.

В Україні на сьогодні діє близько 700 франшиз. І багато підприємців готові купляти франшизи, особливо це актуально для малого та середнього бізнесу.

Навіть люди, далекі від бізнесу, можуть назвати приклади успішних франшиз, які діють по всьому світу – це такі гіганти, як MC’Donalds, Zara, KFC, Subway, Baskin-Robbins, Columbia та багато інших.

Важкий вибір: іноземна чи українська франшиза

«З таким питанням стикається кожен, хто замислюється про придбання франшизи і розвитку власного бізнесу. Але очевидно, що краще зупинитись на українському варіанті. По-перше, такі франшизи більш доступні з точки зору ціни. По-друге, вони не потребують адаптації під умови українського ринку», – розповідає експерт з франчайзингу Олександр Алєксєєнко.

В Україні вже є франшизи, які привабили іноземних інвесторів. Це, наприклад«Delfast», «FreshLine», «Львівські Круасани», «MY COFFEE» та інші».

«Бізнес – це живий організм, який треба підтримувати і постійно розвивати І франшиза в цьому плані – ідеальний механізм, адже ви отримаєте «старшого брата», який допоможе з повним циклом: від підбору приміщення до повноцінного запуску франчайзингового об’єкту», - каже Олександр Алєксєєнко

Наразі на ринку франшиз великою популярністю користується бізнес з надання послуг для дітей, агросфера, торгівля еко-товарами та органікою, а також стріт-фуд та кав’ярні. За словами експертів, Дніпропетровщина особливо приваблива саме для агросфери. А от кав’ярні поступово будуть поглинатися корпораціями-гігантами, адже цей ринок вже перенасичений і маленькі заклади просто будуть не конкурентоспроможні.

Підводне каміння

У світі франчайзингу є і свої ризики. «Біля витоків кожного успішного підприємства стоїть прийняте одного разу сміливе рішення», - стверджував Пітер Дракер. І не дарма. Але зважуючись на придбання чи створення власної франшизи, треба враховувати усі нюанси. Експерти радять завжди збирати повну інформацію про продукт, який ви купуєте.

Загалом, експерти підкреслюють, що у франчайзингу у вас завжди є право вибору, але звертати треба увагу на продукт, який буде актуальним найближчі 3-5 років. «З франшизою ви отримуєте марку, яка завоювала лояльність споживачів і репутацію, можливість вибору сектора економіки, маркетинг, рекламу, пошук постачальників і ще багато бонусів», – наголошує експерт.

Тож українцям радять йди на виправдані ризики і підживлювати свій бізнес, або створювати його з нуля. А під час конференції усі охочі мали змогу навіть отримати професійну консультацію стосовно своїх проектів, аби знати напевно, чи варто занурюватись у світ франчайзингу.

Дарина Сухоніс